למרות שהרופאים במדינת ישראל למדו שנים רבות כדי לזכות בתואר הנחשף של רופא, עדיין גם הם, כמו כל בעל מקצוע אחר, עלולים לנהוג בצורה רשלנית. הם עלולים לעשות טעויות, לא לשים לב ואף להטעות חולים. הבעיה העיקרית היא שרופא שנוהג בצורה רשלנית עלול להוביל לתוצאות הרות גורל ולכן ברור מדוע כל התחום של תביעות רשלנות רפואית הפך למאוד מקובל בימינו. מוגשות אלפי תביעות כאלה בשנה בישראל ולכן ברור מדוע גם אתם צריכים לחשוב על כך. עם זאת, אם המקרה שלכם התרחש כבר לפני הרבה מאוד שנים כמובן שעולה השאלה האם לא חלה עליו התיישנות והאם עדיין בכל זאת כדאי לתבוע.

כל מקרה לגופו

הדבר הכי חשוב שצריך להבין לגבי תביעות שונות של רשלנות רפואית, זה שכל מקרה צריך להיבדק לגופו ושאין תשובה אחת נכונה. כלומר, השאלה היא:

  • כמה זמן עבר מאז המקרה?
  • על איזה סוג של רשלנות רפואית מדובר?
  • מדוע עד היום לא הוגשה תביעה?

כל הפרטים האלה יכולים להשפיע על החלטת בית המשפט האם לדון במקרה או לא. מה שבטוח זה שאם רשלנות רפואית התבצעה במקרה שלכם, כדאי יהיה לדבר עם עורך דין מומחה שיוכל לייעץ לכם, כי למה לצאת מנקודת הנחה שכבר חלה התיישנות על המקרה והוא לא רלוונטי יותר?

בחירת עורך הדין שלכם

האמת היא שיש בישראל של ימינו הרבה מאוד עורכי דין שאיתם תוכלו להתייעץ ולכן כדאי יהיה לבדוק אל מי אתם פונים. לא בטוח שכל עורך דין שעוסק ברשלנות רפואית יידע כיצד להתמודד נכונה גם עם מקרים שאולי חלה עליהם התיישנות ולכן יש לבדוק את הנושא לעומק. במידה ויש לכם ביטוח בריאות קולקטיבי או אישי חשוב לבדוק גם שם את הזכויות. לגבע עורך דין מתאים, שימו לב שמתוך כל כך הרבה עו"ד כדאי יהיה לפנות רק אל המקצוענים ביותר ורק אל אותם עו"ד שכולם ממליצים עליהם בחום. המוניטין שצבר לעצמו עוה"ד לאורך השנים ישפיע גם הוא על השאלה האם התוצאה הסופית תהיה מוצלח או לא ולכן שווה לבדוק כמה שיותר פרטים אודות איש המקצוע.